• Inloggen
0413 - 27 12 19
Salarisplusplunt
  • Home
  • Diensten
    • Salarisadministratie
    • Personeelsadvisering
    • Begeleiden ziekteverzuim
    • Vertrouwenspersoon
  • Over ons
  • Nieuws
    • Nieuwsberichten
    • Nieuwsbrieven
  • Contact
    • Vacatures
  • Menu Menu

Nieuwsbrief week 35 Whitepaper Personeelstekort en het betaald ouderschapsverlof

Whitepaper Personeelstekort

Het zijn lastige tijden voor werkgevers die op zoek zijn naar personeel. Loket.nl heeft een whitepaper gepubliceerd met praktische tips, tricks en adviezen voor het aanpakken van het personeelstekort.
Downloaden van de whitepaper kan via deze link.

Het betaald ouderschapsverlof is per 2 augustus ingegaan

Zoals al eerder is aangekondigd in onze nieuwsbrief, hebben werknemers sinds 2 augustus 2022 recht op 9 weken gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. Graag informeren wij jullie uitgebreider over hoe deze nieuwe regeling in zijn werking gaat.

Ouders krijgen vanaf 2 augustus voor 9 weken ouderschapsverlof een uitkering van UWV. De uitkering is 70% van hun dagloon (tot 70% van het maximum dagloon). Voorwaarde is dat zij deze 9 weken opnemen in het 1e levensjaar van het kind.
Daarmee krijgen ouders meer tijd om te wennen aan de nieuwe gezinssituatie. En om samen bewust keuzes te maken over de verdeling van werken en zorgen.

Werknemers kunnen met hun werkgever in gesprek gaan over de invulling van het verlof. Het verzorgen van de aanvraag gaat via het UWV en kan pas nadat het verlof is opgenomen.

Het ouderschapsverlof geldt ook voor sommige ouders die vóór de invoering van de wet een kind hebben gekregen. Het kind moet op 2 augustus 2022 jonger dan 1 jaar zijn. Ook moeten ouders op dat moment werknemer zijn. En nog niet het volledige recht (26 maal de arbeidsduur per week) op ouderschapsverlof hebben opgenomen. Ook in deze situatie geldt dat alleen betaald ouderschapsverlof kan worden opgenomen in het eerste levensjaar van het kind.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, neem dan gerust contact met ons op.
0413 – 27 12 19
Voor vragen kun je altijd bellen, binnen lopen of e-mailen.

Fijn weekend!

Beppie, Astrid, Lisanne en Fabrizio

Terug naar overzicht

Laatste nieuws

  • Nieuwsbrief week 11 Controle voorlopige berekening Wtl en Vervallen vakantiedagen 202203-23 - 10:09
  • Nieuwe collega’s SalarisPluspunt03-23 - 15:51
  • Nieuwsbrief week 9 Vertrouwenspersoon Glastuinbouw en Nieuwe CAO Open Teelten03-23 - 15:33
  • Nieuwsbrief week 7 Loondoorbetaling zieke AOW-werknemer naar 6 weken vanaf 1 juli 202303-23 - 14:57
  • Nieuwsbrief week 5 Drempelvrijstelling RVU gestegen en Nieuwe CAO Glastuinbouw02-23 - 08:30
  • Nieuwsbrief week 3 Extra loonsverhoging Dierhouderij en Jaaropgaven 202201-23 - 16:02

SalarisPluspunt B.V.

Pannebakkerstraat 12
5405 BP UDEN
0413 – 27 12 19
info@salarispluspunt.nl

LinkedIn
Facebook

Aanmelden nieuwsbrief

Links

Algemene voorwaarden
Disclaimer
Routebeschrijving
Openingstijden
Handige documenten
RI&E

Login loket.nl

Partners

Loket.nl
Remie FJA B.V.
AEC Uden B.V.
AEC Limburg B.V.
BakxWagenaar

© 2023 – Salarisplusplunt

De Heeren van Vonder

Nieuwsbrief week 33 Nieuwe functionaliteit in het nieuwe Loket.nl en handige...Nieuwsbrief week 37 eHerkenning en Eigenrisicodrager (ERD) voor de WGA en/of...
Scroll naar bovenzijde