• Inloggen
0413 - 27 12 19
Salarisplusplunt
  • Home
  • Diensten
    • Salarisadministratie
    • Personeelsadvisering
    • Begeleiden ziekteverzuim
    • Vertrouwenspersoon
  • Over ons
  • Nieuws
    • Nieuwsberichten
    • Nieuwsbrieven
  • Vacatures
  • Contact opnemen
  • Menu Menu

Nieuwsbrief week 25 Transparante arbeidsvoorwaarden en ziek- en herstelmeldingen werknemers

Transparante arbeidsvoorwaarden vanaf 1 augustus

Vanaf 1 augustus 2022 gaat de Wet transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden in. Het doel van deze richtlijn is om te zorgen voor een eerlijke en inzichtelijke arbeidsmarkt voor werknemers en werkgevers. Dit houdt in dat medewerkers recht hebben op een vorm van arbeid die zeker en voorspelbaar is. Werknemers moeten volledig geïnformeerd worden over de belangrijkste arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan: de ingangsdatum van het contract, de werktijden en verlofregelingen.

Ziek- en herstelmeldingen doorgeven

Graag brengen wij het ziek- en herstelmelden van werknemers nog even onder de aandacht. Wanneer werknemers ziek worden of weer herstellen is het namelijk belangrijk dat dit ook aan ons wordt doorgegeven zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Dit is van belang voor de eventuele loondoorbetalingsplicht vanuit de CAO of wanneer er sprake is van mogelijke onkostenvergoedingen.

Handige documenten website

Op onze website zijn er twee nieuwe bestanden toegevoegd aan onze Handige documenten.
Een link naar de Helpdesk van Loket.nl waar je terecht kan met alle vragen over het gebruik van de applicatie én een verwijzing naar een Whitepaper met de belangrijkste wijzigingen door de Wet transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, neem dan gerust contact met ons op.
0413 – 27 12 19
Voor vragen kun je altijd bellen, binnen lopen of e-mailen.

Fijn weekend!

Beppie, Astrid, Lisanne en Fabrizio

Terug naar overzicht

Laatste nieuws

  • Nieuwsbrief week 21 Buitenlandse opdrachtgever en Derdelanders & CAO verhogingen05-25 - 08:55
  • Nieuwsbrief week 19 Horeca Ontwikkel Platform & Wijziging wettelijk minimumloon05-25 - 12:32
  • Nieuwsbrief week 15 Controle arbeidsomstandigheden vollegrondsector & CAO verhogingen04-25 - 09:22
  • Nieuwsbrief week 13 Controleer uw voorlopige berekening Wtl & Premievoordeel bij omzetten arbeidsovereenkomst naar onbepaalde tijd03-25 - 10:44
  • Nieuwsbrief week 11 Subsidie Praktijkleren & CAO – Verhogingen03-25 - 08:57
  • Nieuwsbrief week 9 Arbeidstijdenwet02-25 - 09:51

Neem nu contact met ons op:

Contact!

SalarisPluspunt B.V.

Pannebakkerstraat 12
5405 BP UDEN
0413 – 27 12 19
info@salarispluspunt.nl

LinkedIn
Facebook

Aanmelden nieuwsbrief

Links

Algemene voorwaarden
Disclaimer
Routebeschrijving
Openingstijden
Handige documenten
RI&E

Login loket.nl

Partners

Loket.nl
Remie FJA B.V.
AEC Uden B.V.
AEC Limburg B.V.

© 2025 – Salarisplusplunt

De Heeren van Vonder

Nieuwsbrief week 23 Betaald ouderschapsverlof en het digitale dossier in Lo...Nieuwsbrief week 27 Betaald ouderschaps- en aanvullend geboorteverlof voor DGA’s...
Scroll naar bovenzijde